Adakah Wong Tak Ikhlas Meminta Maaf Dari DS @LiowTiongLai?

Adakah Wong Tak Ikhlas Meminta Maaf Dari DS @LiowTiongLai? - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Adakah Wong Tak Ikhlas Meminta Maaf Dari DS @LiowTiongLai?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Adakah Wong Tak Ikhlas Meminta Maaf Dari DS @LiowTiongLai?
link : Adakah Wong Tak Ikhlas Meminta Maaf Dari DS @LiowTiongLai?

Baca juga


Adakah Wong Tak Ikhlas Meminta Maaf Dari DS @LiowTiongLai?


Daripada gambar di atas, nampak ketara tiada keikhlasan terhadap permohonan maaf yang dibuat oleh Calon DAP Bentong, Wong Tak terhadap calon Barisan Nasional (BN) kawasan parlimen yang sama, yang juga Presiden MCA, DS Liow Tiong Lai. 

Wong Tack ketika berucap di pasar Bentong, meminta maaf kepada DS Liow Tiong Lai kerana menyebabkan salah faham mengenai kad pengenalan DS Liow menerusi video 'live' Facebook beliau. Belioau berkata,
Bahagian pertama video itu memang tidak tepat, maaf. Tetapi video seterusnya jelas merujuk kepada Datuk Lau Hoi Keong.
Wong Tak merujuk kepada video yang disiarkan secara langsung di laman Facebooknya pada hari penamaan, yang menyiarkan drama di pusat penamaan di Bentong mengenai kad pengenalan Datuk Lau, calon Gerakan untuk kerusi DUN Ketari.

Calon-calon Pakatan Harapan mendakwa bahawa alamat IC Datuk Lau tidak di Pahang, iaitu salah satu syarat untuk bertanding di kerusi negeri. Penyiaran itu dikendalikan oleh penyokong Wong Tak dari khemah calon Pakatan Harapan di dalam kawasan penamaan calon. 

Suara yang boleh didengar di dalam video berkenaan berteriak "Liow Tiong Lai, tunjuk IC (tunjukkan IC anda)", diikuti dengan "penipu". Video tersebut antara lain memberi anggapan negatif bahawa DS Liow tidak membawa kad pengenalan semasa memfailkan kertas pencalonannya. Setiausaha akhbar Liow, Lim Chau Leng membuat laporan polis berhubung perkara itu pada hari Sabtu.

Kesimpulan, DS Liow merupakan pemimpin yang berjiwa besar kerana sanggup memaafkan musuh politiknya.




Demikianlah Artikel Adakah Wong Tak Ikhlas Meminta Maaf Dari DS @LiowTiongLai?

Sekianlah artikel Adakah Wong Tak Ikhlas Meminta Maaf Dari DS @LiowTiongLai? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Adakah Wong Tak Ikhlas Meminta Maaf Dari DS @LiowTiongLai? dengan alamat link http://kabarberitamalay.blogspot.com/2018/04/adakah-wong-tak-ikhlas-meminta-maaf.html

Subscribe to receive free email updates: