Grab Akan Dihapuskan? Itu Janji Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan

Grab Akan Dihapuskan? Itu Janji Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Grab Akan Dihapuskan? Itu Janji Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Grab Akan Dihapuskan? Itu Janji Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan
link : Grab Akan Dihapuskan? Itu Janji Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan

Baca juga


Grab Akan Dihapuskan? Itu Janji Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan


Dalam acara sembang santai dan dialog bersama pemandu pelancong Langkawi beberapa hari lepas, Tun Dr Mahathir berjanji akan mengekalkan pulau peranginan itu sebagai bebas cukai dan akan membela nasib pemandu teksi serat kereta sewa. Kata beliau dalam akhbar Sinar Harian, baca di sini,
Kita akan kekal Langkawi sebagai pulau bebas cukai. Selain itu, banyak lagi acara berprestij seperti LIMA akan diwujudkan supaya lebih ramai pelancong datang, begitu juga pelabur membangunkan pulau cantik agar Langkawi jadi tarikan utama pelancong.
Tun Dr Mahathir turut berjanji mengkaji aplikasi e-hailing bagi membela nasib pemandu teksi dan kereta sewa. Perkataan mengkaji telah mengantikan perkataan menghapuskan oleh akhbar Sinar Harian. Kata Tun Dr Mahathir lagi,
Masalah Grab ini bukan hanya Langkawi tapi seluruh Malaysia. Grab merugikan pemandu teksi biasa, perkara ini akan dikaji supaya servis teksi yang adil kepada semua pihak, ini akan kita lakukan apabila kita ambil alih kerajaan nanti.
Bagi pemandu-pemandu Grab terutamanya anak muda yang mencari pendapatan sampingan, undilah Pakatan Harapan yang bakal menutup periuk nasi anda. Kalau Tun Dr Mahathir berkata beliau akan mengkaji aplikasi e-hailing dan Grab, itu bermakna beliau sedang mencari peluang untuk mengkayakan kroni-kroni beliau. 

Mungkin beliau akan wujudkan wujudkan satu syarikat yang memberi lesen kepada pemandu-pemandu Grab dengan bayaran harian seperti lesen pajak teksi pada zaman beliau dulu Kepala otak Tun Dr Mahathir memang bergeliga.

Tun Dr Mahathir tidak perlu risaukan nasib pemandu-pemandu teksi kerana Kerajaan menjaga kebajikan pemandu-pemandu teksi seperti menatang minyak yang penuh. Tidak seperti di zaman Tun Dr Mahathir. Apa yang Kerajaan tidak beri kebajikan kepada pemandu-pemandu teksi? 

Ini semua dilakukan oleh Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak melalui Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD)? Apa kemudahan yang pemandu teksi tidak perolehi? Insurans, permit teksi individu, BR1M diluluskan secara automatik, Skim Bantuan Tayar 1Malaysia dan Kad Bantuan Teksi 1Malaysia yang bernilai RM800 diberikan baru-baru ini untuk berbelanja petrol dan diesel dan pelbagai lagi.



Demikianlah Artikel Grab Akan Dihapuskan? Itu Janji Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan

Sekianlah artikel Grab Akan Dihapuskan? Itu Janji Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Grab Akan Dihapuskan? Itu Janji Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan dengan alamat link http://kabarberitamalay.blogspot.com/2018/04/grab-akan-dihapuskan-itu-janji-calon.html

Subscribe to receive free email updates: