CUEPACS minta insentif dua kenaikan gaji

CUEPACS minta insentif dua kenaikan gaji - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul CUEPACS minta insentif dua kenaikan gaji, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : CUEPACS minta insentif dua kenaikan gaji
link : CUEPACS minta insentif dua kenaikan gaji

Baca juga


CUEPACS minta insentif dua kenaikan gaji

KUALA LUMPUR 30 SEPT: Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) meminta Kerajaan Persekutuan mempertimbangkan insentif 2 kenaikan gaji tanpa mengira kumpulan pekerjaan dan pangkat.

Presidennya Datuk Azih Muda berkata inisiatif itu akan membantu meringankan beban penjawat awam yang berdepan kos sara hidup tinggi, lapor BERNAMA.

“Selain itu, Cuepacs juga meminta kerajaan mengkaji semula kadar elaun khidmat awam (bagi kumpulan paling rendah) yang kini sebanyak RM95. Kali terakhir elaun ini disemak adalah pada 2002.

“Sudah sampai masanya kerajaan menetapkan kadar minimum elaun ini sebanyak RM180. Ini cadangan Cuepacs,” katanya pada sidang media.

Beliau berkata beberapa cadangan itu diharap diberi pertimbangan khusus menjelang Majlis Amanat Perdana Perkhidmatan Awam ke-15 (MAPPA XV) yang dijadual berlangsung pada 3 Oktober ini.

Kongres itu juga, menurut Azih memohon kerajaan mempertimbangkan untuk memperluas kenaikan pangkat secara ‘time-based’ kepada kumpulan penjawat awam lain.

“Time-based kali pertama telah dilaksanakan kepada kumpulan pelaksana. Time-based kali pertama, kedua dan seterusnya diberikan kepada kumpulan guru. Kita minta kumpulan-kumpulan bukan guru dan kumpulan dalam perkhidmatan awam yang lain dipanjangkan untuk time-based dalam tempoh terdekat.

“Diharap cadangan ini dipertimbangkan dan berkuat kuasa mulai 1 Januari tahun hadapan. Hanya majikan (kerajaan) yang boleh membantu penjawat awam untuk memastikan mereka bukan lagi berada dalam keadaan susah atau miskin,” katanya.


Demikianlah Artikel CUEPACS minta insentif dua kenaikan gaji

Sekianlah artikel CUEPACS minta insentif dua kenaikan gaji kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel CUEPACS minta insentif dua kenaikan gaji dengan alamat link http://kabarberitamalay.blogspot.com/2017/09/cuepacs-minta-insentif-dua-kenaikan-gaji.html

Subscribe to receive free email updates: