[KUANTAN] ELAK JADI MANGSA JENAYAH DI MUSIM PERAYAAN

[KUANTAN] ELAK JADI MANGSA JENAYAH DI MUSIM PERAYAAN - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [KUANTAN] ELAK JADI MANGSA JENAYAH DI MUSIM PERAYAAN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [KUANTAN] ELAK JADI MANGSA JENAYAH DI MUSIM PERAYAAN
link : [KUANTAN] ELAK JADI MANGSA JENAYAH DI MUSIM PERAYAAN

Baca juga


[KUANTAN] ELAK JADI MANGSA JENAYAH DI MUSIM PERAYAAN






Tingkah laku dan situasi ketika musim perayaan boleh mengundang pelbagai kejadian jenayah.

Orang ramai dinasihatkan lebih berhati-hati dan berwaspada walau dalam apa jua keadaan bagi mengelak menjadi mangsa jenayah termasuk samun, ragut, kecurian dan banyak lagi.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner, Mohamad Noor Yusof Ali berkata, masyarakat perlu peka dengan keadaan sekeliling dan mewujudkan masyarakat yang prihatin.

Menurutnya, kejadian jenayah berlaku tidak mengira tempat, masa dan usia, lebih-lebih lagi ketika musim perayaan.

"Bagi yang meninggalkan rumah untuk pulang beraya di kampung pastikan maklum kepada pihak polis.

"Sudah menjadi modus operandi penjenayah untuk bertindak sewaktu penghuni tiada di rumah. Lakukan langkah pencegahan dan lebih baik sekiranya memasang sistem penggera dan kamera litar tertutup (CCTV)," katanya.

Beliau turut menasihati pengguna jalan raya supaya lebih berhemah bagi mengelak kemalangan dan kejadian tidak diingini.

"Musim perayaan kerap berlaku musibah kerana pengguna di jalan raya lebih ramai," katanya.




Demikianlah Artikel [KUANTAN] ELAK JADI MANGSA JENAYAH DI MUSIM PERAYAAN

Sekianlah artikel [KUANTAN] ELAK JADI MANGSA JENAYAH DI MUSIM PERAYAAN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [KUANTAN] ELAK JADI MANGSA JENAYAH DI MUSIM PERAYAAN dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2019/06/kuantan-elak-jadi-mangsa-jenayah-di.html

Subscribe to receive free email updates: