PRU14 ibu duit cybertroopers

PRU14 ibu duit cybertroopers - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PRU14 ibu duit cybertroopers, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PRU14 ibu duit cybertroopers
link : PRU14 ibu duit cybertroopers

Baca juga


PRU14 ibu duit cybertroopers

Sinar
cybertroopers
Cybertroopers bakal meraih pendapat lumayan menjelang PRU14 ini.
(Ubah saiz teks)
MASIH ingat video ‘In the beningging ..... in the beningging’?
Adoi, susah betul Presiden Afrika Selatan, Jacob Zuma nak sebut ‘In the beginning’! Sampai dimalukan satu dunia.
Namun hakikatnya dia adalah mangsa troll dalam rakaman berdurasi 35 saat yang dicipta oleh cybertroopers.

Itu kisah global. Kalau di Malaysia? Percayalah, akan ada banyak video serupa dalam PRU14 nanti. Waktu itu adalah syurga buat cybertroopers meraih pendapatan lumayan mungkin.

Buat kaki troll anda perlu ingat. Jangan disebabkan anda mendapat upah lumayan, institusi negara tergugat, kedaulatan negara terhakis dan prinsip Rukun Negara dipermainkan dan paling penting ingatlah dosa dan pahala.
Bagi blogger yang juga bekas wartawan kanan, Syaril A Kadir menjangkakan menjelang PRU14 ini, fungsi blogger, penulis, cybertroopers akan menjadi havoc dan meriah.

Tetapi yang merisaukan apabila ada kalangan mereka ini yang oportunis dengan menabur janji semata-mata untuk mendapat upah tapi tak nampak hasil. Hadoiii...lebih teruk jika adanya 'sapu' dua-dua pihak.
“Kita tak boleh nafikan pihak sebelah sana atau sebelah sini terima bayaran, bayaran mungkin token, bulanan atau by tajuk. Tapi ada juga yang buat kerja kerana sayangkan parti, pemimpin jadi mereka buat atas dasar sukarela,” katanya.

Namun katanya, kehadiran blogger atau cybertroopers ini ada mencalarkan imej penulis kerana ada yang menulis tanpa fakta, menggunakan bahasa kesat atau lebih kepada pembunuhan watak.

Mengenai budaya fake news, Syahril menyifatkan trend itu sangat bahaya dan boleh menjadi parah.
 “Kita kena tapis sendiri atau pihak berkuasa jangan pandang remeh. Nak buat undang-undang dah sedikit terlambat tapi better late than never,” katanya.


Demikianlah Artikel PRU14 ibu duit cybertroopers

Sekianlah artikel PRU14 ibu duit cybertroopers kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PRU14 ibu duit cybertroopers dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2018/02/pru14-ibu-duit-cybertroopers.html

Subscribe to receive free email updates: