Guru bersarapan bersama murid tahun depan - Maszlee

Guru bersarapan bersama murid tahun depan - Maszlee - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Guru bersarapan bersama murid tahun depan - Maszlee, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Guru bersarapan bersama murid tahun depan - Maszlee
link : Guru bersarapan bersama murid tahun depan - Maszlee

Baca juga


Guru bersarapan bersama murid tahun depan - Maszlee

KUALA LUMPUR 30 Sept. - Kementerian Pendidikan bercadang melaksanakan program guru bersarapan dengan anak murid pada tahun hadapan.

Menterinya, Dr. Maszlee Malik berkata, program itu bertujuan membolehkan guru dan murid berinteraksi dengan lebih berkesan selain mengeratkan hubungan antara pendidik dengan anak didik di sekolah.

“Kebanyakan masa berkualiti untuk diluangkan bersama keluarga adalah ketika makan dan kita cuba untuk mewujudkan suasana tersebut antara guru dengan anak didik mereka di sekolah.

“Interaksi guru dan anak murid ketika makan dilihat amat penting dan bukannya sekadar menunjukkan adab makan yang baik semata-mata. Sebab itu saya selalu galakkan guru makan bersama anak murid,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menghadiri tayangan istimewa filem ‘Raatchasi’ bersama warga pendidik di Setia Walk Mall dekat sini hari ini.

Yang turut hadir Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching.

Sementara itu, Maszlee berkata, Kementerian Pendidikan bercadang untuk mengembalikan semula program TV Pendidikan untuk mengetengahkan guru-guru yang banyak berkorban untuk anak bangsa.

Katanya, program tersebut akan memberi fokus kepada para guru yang mempunyai amalan pendidikan yang baik dan layak dianggap sebagai wira.

“Kita mahu tonjolkan guru-guru ini kepada masyarakat dah saya berharap sekiranya ada ibu-bapa atau pun pelajar yang kenal guru seperi ini boleh maklumkan kepada pihak kementerian,” katanya. - UTUSAN ONLINE


Demikianlah Artikel Guru bersarapan bersama murid tahun depan - Maszlee

Sekianlah artikel Guru bersarapan bersama murid tahun depan - Maszlee kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Guru bersarapan bersama murid tahun depan - Maszlee dengan alamat link http://kabarberitamalay.blogspot.com/2019/09/guru-bersarapan-bersama-murid-tahun.html

Subscribe to receive free email updates: