[KUANTAN] BANTU PELAJAR KURANG KEMAMPUAN MELALUI HASIL PERTANIAN

[KUANTAN] BANTU PELAJAR KURANG KEMAMPUAN MELALUI HASIL PERTANIAN - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [KUANTAN] BANTU PELAJAR KURANG KEMAMPUAN MELALUI HASIL PERTANIAN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [KUANTAN] BANTU PELAJAR KURANG KEMAMPUAN MELALUI HASIL PERTANIAN
link : [KUANTAN] BANTU PELAJAR KURANG KEMAMPUAN MELALUI HASIL PERTANIAN

Baca juga


[KUANTAN] BANTU PELAJAR KURANG KEMAMPUAN MELALUI HASIL PERTANIAN






Kerajaan negeri Pahang meluluskan tanah seluas kira-kira 330 hektar di Sungai Lembing di sini untuk diusahakan Pahang Skills Development Centre (Pahang Skills) dengan aktiviti pertanian.

Pengerusi Pahang Skills, Datuk Mas’ut Awang Samah berkata, hasil aktiviti pertanian itu akan digunakan untuk menaja kos pengajian pelajar mereka yang kurang berkemampuan.

“Kita memperoleh kelulusan pada tahun ini dan aktiviti pertanian dijangka boleh dimulakan tahun depan dengan tanaman dirancang ialah kelapa sawit.

“Pahang Skills mempunyai pangkalan data bagi mengenal pasti pelajar yang memerlukan bantuan supaya mereka yang benar-benar memerlukannya tidak terlepas pandang,” katanya.

Mas’ut berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Program Pengukuhan Integriti dan Ikrar Bebas Rasuah di Pahang Skills di sini semalam.

Turut hadir Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Pahang, Mohamad Fauzi Husin.

Pada program itu, Pengarah Eksekutif Pahang Skills, Suris Mihat mengetuai seramai 87 kakitangan Pahang Skills dan 500 pelajar melafazkan Ikrar Bebas Rasuah.

Mas’ut berkata, pihaknya merancang menganjurkan slot program dan ceramah melibatkan pegawai SPRM dalam usaha menerapkan integriti dan pencegahan rasuah kepada pelajar di situ.

Pada perkembangan lain, Mas’ut berkata, mereka menyasarkan kebolehpasaran graduan sebanyak 95 peratus pada tahun hadapan, berbanding 92 peratus pada masa kini.




Demikianlah Artikel [KUANTAN] BANTU PELAJAR KURANG KEMAMPUAN MELALUI HASIL PERTANIAN

Sekianlah artikel [KUANTAN] BANTU PELAJAR KURANG KEMAMPUAN MELALUI HASIL PERTANIAN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [KUANTAN] BANTU PELAJAR KURANG KEMAMPUAN MELALUI HASIL PERTANIAN dengan alamat link http://kabarberitamalay.blogspot.com/2019/08/kuantan-bantu-pelajar-kurang-kemampuan.html

Subscribe to receive free email updates: