Pak Menteri Bengong, Nak Tubuh Unit Polis Pelancong Yang Sudah Ditubuhkan Sejak 1985!

Pak Menteri Bengong, Nak Tubuh Unit Polis Pelancong Yang Sudah Ditubuhkan Sejak 1985! - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pak Menteri Bengong, Nak Tubuh Unit Polis Pelancong Yang Sudah Ditubuhkan Sejak 1985!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pak Menteri Bengong, Nak Tubuh Unit Polis Pelancong Yang Sudah Ditubuhkan Sejak 1985!
link : Pak Menteri Bengong, Nak Tubuh Unit Polis Pelancong Yang Sudah Ditubuhkan Sejak 1985!

Baca juga


Pak Menteri Bengong, Nak Tubuh Unit Polis Pelancong Yang Sudah Ditubuhkan Sejak 1985!




Wahai Menteri Mohamaddin Ketapi,

Unit Polis Pelancong di Malaysia telah ditubuhkan oleh Polis Di Raja Malaysia (PDRM) sejak tahun 1985. Di Kuala Lumpur sahaja terdapat empat pasukan yang melakukan rondaan setiap hari iaitu peronda berjalan kaki, peronda bermotosikal, pasukan kereta peronda dan pasukan kereta peronda wanita. 

Di Melaka pula, Unit Polis Pelancong Berkuda telah ditubuhkan pada tahun 2005. Hampir semua negeri termasuk Langkawi di Kedah, Pulau Pinang, Selangor, Sabah dan Sarawak turut memiliki Unit Polis Pelancong. Unit Polis Pelancong apa yang Pak Menteri hendak tubuhkan.

Kesimpulan, kalau bukan bodoh, bukan Menteri Pakatan Harapan namanya.


Demikianlah Artikel Pak Menteri Bengong, Nak Tubuh Unit Polis Pelancong Yang Sudah Ditubuhkan Sejak 1985!

Sekianlah artikel Pak Menteri Bengong, Nak Tubuh Unit Polis Pelancong Yang Sudah Ditubuhkan Sejak 1985! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pak Menteri Bengong, Nak Tubuh Unit Polis Pelancong Yang Sudah Ditubuhkan Sejak 1985! dengan alamat link http://kabarberitamalay.blogspot.com/2019/07/pak-menteri-bengong-nak-tubuh-unit.html

Subscribe to receive free email updates: