Pentadbir perlu neutral, patuh kepada kerajaan semasa - PM

Pentadbir perlu neutral, patuh kepada kerajaan semasa - PM - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pentadbir perlu neutral, patuh kepada kerajaan semasa - PM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pentadbir perlu neutral, patuh kepada kerajaan semasa - PM
link : Pentadbir perlu neutral, patuh kepada kerajaan semasa - PM

Baca juga


Pentadbir perlu neutral, patuh kepada kerajaan semasa - PM

PUTRAJAYA - Para pentadbir harus bersikap neutral dan patuh kepada kerajaan semasa yang dipilih rakyat walaupun mempunyai pendirian politik tersendiri bagi memastikan pentadbiran negara baik, kata Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, ini adalah selaras dengan sistem demokrasi yang diamalkan di negara ini yang mana kerajaan semasa adalah dipilih oleh rakyat.
Katanya, bukan mudah untuk pegawai kerajaan mengalih kesetiaan kepada kerajaan baharu setelah 61 tahun ditadbir kerajaan dari parti yang sama namun ia boleh dilakukan sekiranya kerajaan semasa mentadbir secara adil dan bertimbang rasa.

Mahathir berkata, kesetiaan "berbelah bagi" pegawai kerajaan tidak akan menyumbang kepada kelicinan pentadbiran negara.

"Kalau negara tidak ditadbir dengan baik bukan hanya negara yang rugi tetapi kita juga yang rugi," katanya pada Majlis Perjumpaan Pegawai-Pegawai Kerajaan Bersama Perdana Menteri di sini hari ini. - Bernama


Demikianlah Artikel Pentadbir perlu neutral, patuh kepada kerajaan semasa - PM

Sekianlah artikel Pentadbir perlu neutral, patuh kepada kerajaan semasa - PM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pentadbir perlu neutral, patuh kepada kerajaan semasa - PM dengan alamat link http://kabarberitamalay.blogspot.com/2019/04/pentadbir-perlu-neutral-patuh-kepada.html

Subscribe to receive free email updates: