KPM catat "Malaysia Book of Records" Murid Teramai Cuci Tangan Dengan Hand Sanitizer

KPM catat "Malaysia Book of Records" Murid Teramai Cuci Tangan Dengan Hand Sanitizer - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KPM catat "Malaysia Book of Records" Murid Teramai Cuci Tangan Dengan Hand Sanitizer, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KPM catat "Malaysia Book of Records" Murid Teramai Cuci Tangan Dengan Hand Sanitizer
link : KPM catat "Malaysia Book of Records" Murid Teramai Cuci Tangan Dengan Hand Sanitizer

Baca juga


KPM catat "Malaysia Book of Records" Murid Teramai Cuci Tangan Dengan Hand Sanitizer

"Malaysia Book of Records” Murid Teramai Membersih Tangan Secara Serentak Dengan Hand Sanitizer Kempen Mencegah HFMD

Seramai 450,000 murid sekolah rendah tahun satu 2019 dari seluruh sekolah rendah Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telah menyertai "Malaysia Book of Records” Murid Teramai Membersih Tangan Secara Serentak Dengan Hand Sanitizer Kempen Mencegah HFMD.

Majlis yang bersejarah ini telah disempurnakan oleh Timbalan Menteri Pendidikan, YB Puan Teo Nie Ching di SK Taman Tun Dr. Ismail 1, Kuala Lumpur pagi tadi.

Merupakan kesinambungan kepada acara yang telah dilancarkan pada tahun lepas iaitu Kempen Pencegahan HFMD di sekolah -sekolah, program ini bertujuan untuk memberi kesedaran kepada ibu bapa serta guru-guru tentang bahaya penyakit HFMD.
Dalam ucapannya, YB Puan Teo memaklumkan kempen tersebut juga bertujuan untuk mengajar murid-murid tentang kepentingan menjaga kebersihan.

"Sehingga tempoh 13 April 2019, seramai 1,410 orang murid daripada 19 buah sekolah telah dijangkiti penyakit HFMD," kata beliau.

"Dalam tempoh tersebut, lapan kelas telah diarahkan supaya ditutup di bawah Akta Pencegahan dan Kawalan Penyakit Berjangkit 1988 (Akta 342) kerana penularan penyakit HFMD," tambah beliau.

Selain di SK Taman Tun Dr. Ismail 1, tetamu kehormat turut dapat menyaksikan program yang sama melalui Siaran Facebook live di empat buah sekolah lain iaitu SK Bukit Gelugor Pulau Pinang, SK Bunut Rendang Pahang, SK Seri Gaya Sarawak dan SK Tun Syed Ahmad Shahabudin, Melaka.

Koleksi foto sekolah-sekolah yang menyertai kempen ini seperti mana dikongsikan di Facebook masing-masing.



Demikianlah Artikel KPM catat "Malaysia Book of Records" Murid Teramai Cuci Tangan Dengan Hand Sanitizer

Sekianlah artikel KPM catat "Malaysia Book of Records" Murid Teramai Cuci Tangan Dengan Hand Sanitizer kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KPM catat "Malaysia Book of Records" Murid Teramai Cuci Tangan Dengan Hand Sanitizer dengan alamat link http://kabarberitamalay.blogspot.com/2019/04/kpm-catat-malaysia-book-of-records.html

Subscribe to receive free email updates: