Apa Pilihan Umat Islam..!

Apa Pilihan Umat Islam..! - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Apa Pilihan Umat Islam..!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Apa Pilihan Umat Islam..!
link : Apa Pilihan Umat Islam..!

Baca juga


Apa Pilihan Umat Islam..!


Salam..(SIMPAN UNTUK RUJUKAN..WAJAR BACA)
Kedudukan parti2 politik sekarang
Pkr.............50
Dap............42
Umno.........38
Pas....... ....18
Ppbm.........16
Pbb............13
Bebas........12(umno)
Amanah.....11
Warisan......09
Prs..............03
Pdp.............02
Mic.............01
Star.............01
Upko...........01
Supp...........01
Pbrs............01
Pbs.............01
Mca............01
Jumlah ....221..CH tidak termasuk
Scene1
PH memerentah atas sokongan pkr,dap,ppbm,amanah dan warisan.PM datang dari parti yg lemah Ppbm.Kekuatan Kerajaan berada pada parti pkr dan dap.Inilah kali pertama PM dicabar oih komponen parti yg kuat iaitu dap dan pkr.Pm akan ikut kehendak dap tetapi dap juga takut hilang kuasa kalau keluar ph.Apa yg berlaku setakat ugutan sahaja.PM bolih bertahan walau pun partinya lemah.ADA PERJANJIAN TENTANG PM SELEPAS TM.
Scene2
Kalau dap dan pkr keluar maka Pm bolih memerentah dgn sokongan parti Melayu dan Bumiputera...129 kerusi dan kiranya 20 kerusi pkr keluar maka pm akan dpt 149@2/3 majority.,PM akan jadi cukup kuat.
Scene 3
Pkr bersama dap warisan dan sarawak mereka akan dapat 119 tetapi tidak kuat PM dtg dari parti bukan bumi.
Maka scene 2 terbaik..aman damai.Pm bolih juga gabung semua parti tanpa PEMBANGKANG.KEHEBATAN PM TERLETAK KEPADA USAHA SATUKAN MELAYU@BUMIPUTERA.BUKAN MELAYU AKAN HORMAT KEPADA KESATUAN MELAYU@BUMIPUTERA YG KUAT.BUKAN MELAYU SUDAH BERSATU DENGAN MAJORITI BERADA DALAM DAP.....
Siapa PM selepas TM akan dibentang nanti.
pegawai2 Kerajaan baca dan ulas.

sumber fb DS Shahidan Kassim

Agak agak scene mana?

Lu Fikir La Sendiri..!



Demikianlah Artikel Apa Pilihan Umat Islam..!

Sekianlah artikel Apa Pilihan Umat Islam..! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Apa Pilihan Umat Islam..! dengan alamat link http://kabarberitamalay.blogspot.com/2018/12/apa-pilihan-umat-islam.html

Subscribe to receive free email updates: