Mahathir Memang Tidak Layak

Mahathir Memang Tidak Layak - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mahathir Memang Tidak Layak, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mahathir Memang Tidak Layak
link : Mahathir Memang Tidak Layak

Baca juga


Mahathir Memang Tidak Layak

Jika merujuk kepada beberapa perkara di bawah, Dr Mahathir tidak layak untuk mencabar.


Sebelum ini, Mahathir enggan turut serta forum di Kelantan. Beliau menganggap panel-panel tidak layak untuk berdebat dengan beliau kerana beliau adalah ketua parti PPBM.

Sebaliknya, Mahathir mahu Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berdebat dengan beliau.
1. Dalam hairaki PPBM, Presiden parti tersebut ialah Datuk Seri Mukhyiddin Yassin.

2. Mahathir Mohammad tidak layak kerana parti PPBM bukan sebuah parti yang sah jika dibandingkan dengan UMNO dan PAS.

3. Jika mengikut alasan Mahathir, PPBM perlu sama taraf dengan UMNO dan PAS dahulu sebelum Mahathir boleh mencabar kedua-dua presiden parti.

4. Ketika Dr Mahathir mentadbir negara, beliau tidak pernah berdebat dengan mana-mana pemimpin pembangkang dan walau pun dicabar oleh Anwar Ibrahim.

5. Lagi pun Mahathir telah berkata bahawa debat tidak perlu diadakan kerana tidak mengubah pendirian masing-masing. Beliau merujuk kepada ura-ura debat di antara Najib Razak dan Anwar Ibrahim sebelum ini.
6. Mahathir juga berkata, Anwar Ibrahim sudah lama memburukkan negara di peringkat antarabangsa dan masyarakat tidak perlu mendengar pendebatan seperti itu.
“Dia nak tunjuk bengis sahaja. Kerja Anwar hanya mahu burukkan imej negara. Orang nak lawan kita tu pun kita kenal lama dah, tak payahlah,” kata Mahathir.
Dan jika kita baca kenyataan Muhyiddin Yassin, Mahathir berkemungkinan besar memegang jawatan sebuah parti haram dan tidak sah!

Muhyiddin mengaku parti PPBM tidak dapat memenuhi 2 perkara yang termaktub dalam Seksyen 14 (2) Akta Pertubuhan 1996 yang berkuat kuasa sejak 28 Februari 2018.

2 perkara tersebut ialah laporan berkaitan mesyuarat bahagian dan juga cawangan parti PPBM. Muhyiddin mengaku bahawa tidak ada cawangan yang sudah didaftarkan.

Maksud mudah, pengerusi parti tidak sah tidak layak untuk mencabar presiden 2 parti yang sah dari segi undang-undang negara.


Sumber

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/03/400254/ppbm-tidak-mampu-penuhi-dua-tuntutan-ros-muhyiddin

http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/mahathir-debat-najib-anwar-tak-perlu-1.20350



Demikianlah Artikel Mahathir Memang Tidak Layak

Sekianlah artikel Mahathir Memang Tidak Layak kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Mahathir Memang Tidak Layak dengan alamat link http://kabarberitamalay.blogspot.com/2018/03/mahathir-memang-tidak-layak.html

Subscribe to receive free email updates: