34 Penduduk Tolak Projek Residensi Kerinchi, Apa Kata "Penghasut"

34 Penduduk Tolak Projek Residensi Kerinchi, Apa Kata "Penghasut" - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 34 Penduduk Tolak Projek Residensi Kerinchi, Apa Kata "Penghasut", kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 34 Penduduk Tolak Projek Residensi Kerinchi, Apa Kata "Penghasut"
link : 34 Penduduk Tolak Projek Residensi Kerinchi, Apa Kata "Penghasut"

Baca juga


34 Penduduk Tolak Projek Residensi Kerinchi, Apa Kata "Penghasut"


Pada April 2012, penghuni flat 4 tingkat Kampung Kerinchi diarahkan untuk berpindah atas alasan pembangunan namun 34 daripada mereka tidak berpuas hati dengan cadangan Kerajaan pada masa itu. Kini seramai 408 penduduk flat empat tingkat Kampung Kerinchi yang mengikut gesaan kerajaan untuk berpindah mendapat sebuah unit pangsapuri baru dengan berkeluasan 900 kaki persegi.

Antara keistimewan yang diperolehi oleh 408 penduduk flat ini adalah:

1. Berbanding kediaman sebelum ini yang hanya mempunyai sebuah bilik atau tiada bilik, kini menjadi tiga bilik tidur serta dua bilik air. 

2. Antara kemudahan yang disediakan termasuk surau, medan selera, taman permainan, taska, dewan serba guna dan kolam renang.

3. Sebelum ini flat itu hanya mempunyai empat tingkat tetapi kini dibangunkan semula sebagai pangsapuri moden 18 tingkat.

4. Dianggarkan nilai sebuah pangsapuri Residensi Kerinchi bernilai RM500,000, jauh berbeza dengan satu unit flat yang didiami penduduk terdahulu iaitu sekitar RM50,000.

5. Penghuni baru itu turut menerima skim yang membantu mereka sebelum berpindah ke rumah baru, antaranya elaun pindah keluar ke rumah transit di PPR Kerinchi sebanyak RM5,000 dan pindah masuk ke Residensi Kerinchi sebanyak RM8,000.

Malang nasib 34 penduduk berkenaan yang termakan hasutan Ahli Parlimen Lembah Pantai. Apa kata penghasut dalam hal ini. Malaysiakini baca di sini, melaporkan YB Nurul Izzah Anwar berkata,
"Jika Najib hendak politikkan isu perumahan, pembangunan rakyat, jangan sampai menyakiti hati mereka (penduduk) lagi dengan sindiran yang tak perlukan. Najib saya sarankan hormatilah hak penduduk, harapan dan maruah orang kawasan Kampung Kerinchi lebih-lebih lagi rakyat Malaysia."
CTS kata, padan muka. Percaya lagi dengan cakap Nuril Izzah dan Rafizi Ramli!


Demikianlah Artikel 34 Penduduk Tolak Projek Residensi Kerinchi, Apa Kata "Penghasut"

Sekianlah artikel 34 Penduduk Tolak Projek Residensi Kerinchi, Apa Kata "Penghasut" kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 34 Penduduk Tolak Projek Residensi Kerinchi, Apa Kata "Penghasut" dengan alamat link http://kabarberitamalay.blogspot.com/2017/02/34-penduduk-tolak-projek-residensi.html

Subscribe to receive free email updates: