Penebusan GCR kepada ganjaran perlukan pindaan

Penebusan GCR kepada ganjaran perlukan pindaan - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Penebusan GCR kepada ganjaran perlukan pindaan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Penebusan GCR kepada ganjaran perlukan pindaan
link : Penebusan GCR kepada ganjaran perlukan pindaan

Baca juga


Penebusan GCR kepada ganjaran perlukan pindaan

PENEBUSAN awal Gantian Cuti Rehat (GCR) sebanyak 75 hari untuk ganjaran wang tunai bagi penjawat awam yang berkhidmat sekurang-kurangnya 15 tahun, memerlukan pindaan ke atas Peraturan-Peraturan Pencen 1980.

Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dalam kenyataan hari ini memaklumkan pindaan itu perlu diselesaikan terlebih dahulu agar pelaksanaannya teratur mengikut undang-undang yang berkuat kuasa.

“Pengumuman penebusan awal GCR akan dikeluarkan dan dimaklumkan kepada umum melalui surat Pekeliling Perkhidmatan yang akan diedarkan kepada semua kementerian, jabatan dan agensi kerajaan,” jelasnya.

Semalam, Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) dilaporkan meminta agar pekeliling mengenai penebusan awal GCR 75 hari oleh penjawat awam dikeluarkan secepat mungkin.

Pemberian ganjaran wang tunai (GCR) yang tertakluk di bawah Peraturan-Peraturan Pencen 1980 merupakan satu daripada faedah yang akan diberikan kepada penjawat awam apabila bersara.


Demikianlah Artikel Penebusan GCR kepada ganjaran perlukan pindaan

Sekianlah artikel Penebusan GCR kepada ganjaran perlukan pindaan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Penebusan GCR kepada ganjaran perlukan pindaan dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2020/02/penebusan-gcr-kepada-ganjaran-perlukan.html

Subscribe to receive free email updates: