Modul Latihan Sukan Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah - Badminton SR & SM

Modul Latihan Sukan Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah - Badminton SR & SM - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Modul Latihan Sukan Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah - Badminton SR & SM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Modul Latihan Sukan Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah - Badminton SR & SM
link : Modul Latihan Sukan Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah - Badminton SR & SM

Baca juga


Modul Latihan Sukan Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah - Badminton SR & SM

Sekolah sebagai institusi pendidikan utama bukan sahaja menumpukan bidang akademik atau kurikulum, malah diberikan tanggungjawab turut memfokuskan bidang kokurikulum. Antara cabang kokurikulum yang begitu aktif sejak dahulu ialah sukan dan permainan.

Hal ini dapat dikesan menerusi penghayatan kita terhadap apa-apa yang terkandung dalam Falsafah Pendidikan Kebangsaan yang menjadi tonggak kepada prinsip sistem pendidikan negara yang bermatlamat untuk melahirkan pelajar yang seimbang dari segi jasmani, emosi, rohani, dan intelek.

Bagi merealisasikan hasrat ini, Kementerian Pelajaran Malaysia telah menerbitkan Modul Latihan Sukan Untuk Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah, bertujuan untuk meningkatkan penyertaan dan menyuburkan semangat kesukanan dalam kalangan murid.

Sukan bukan sahaja wadah untuk mengasah bakat dan kebolehan murid tetapi dapat menjurus kepada hala tuju membentuk masyarakat bersatu padu, aman dan sejahtera di samping dapat mengeratkan hubungan antara guru dengan ibu bapa dan menceriakan sekolah ketika berlangsungnya sesuatu kejohanan.

Modul ini adalah hasil usaha bersama Bahagian Pendidikan Guru dan Bahagian Sukan dalam memastikan guru-guru di sekolah khususnya guru penasihat kelab sukan boleh menjadikan modul ini sebagai panduan dalam menjalankan aktiviti kelab sukan di sekolah sepanjang tahun.

BPG juga melalui fungsi barunya berhasrat ingin memperbanyakkan kursus-kursus pentauliahan kejurulatihan mahupun kepegawaian sukan yang diiktiraf oleh Majlis Sukan Negara mahupun Persatuan Sukan Kebangsaan.

Muat Turun Modul Latihan Sukan Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah


Demikianlah Artikel Modul Latihan Sukan Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah - Badminton SR & SM

Sekianlah artikel Modul Latihan Sukan Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah - Badminton SR & SM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Modul Latihan Sukan Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah - Badminton SR & SM dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2020/02/modul-latihan-sukan-guru-penasihat.html

Subscribe to receive free email updates: