KPM lancar program "Dari Bilik Bicara ke Bilik Darjah" (MYC2C)

KPM lancar program "Dari Bilik Bicara ke Bilik Darjah" (MYC2C) - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KPM lancar program "Dari Bilik Bicara ke Bilik Darjah" (MYC2C), kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KPM lancar program "Dari Bilik Bicara ke Bilik Darjah" (MYC2C)
link : KPM lancar program "Dari Bilik Bicara ke Bilik Darjah" (MYC2C)

Baca juga


KPM lancar program "Dari Bilik Bicara ke Bilik Darjah" (MYC2C)

2 Feb 2020 - YB Puan Teo Nie Ching, Timbalan Menteri Pendidikan hari ini hadir ke Majlis Pelancaran dari Bilik Bicara ke Bilik Darjah (MYC2C) di Kolej Sultan Ismail, Kota Bharu, Kelantan.

Majlis ini dirasmikan oleh Yang Amat Arif Tan Sri Tengku Maimun binti Tuan Mat, Ketua Hakim Negara.

Program MYC2C ini melibatkan sesi pembelajaran interaktif bukan sahaja mampu memberikan pendedahan yang berkesan kepada para murid malahan mampu mendorong minat murid-murid untuk mempelajari bidang undang-undang sama ada sebagai landasan kerjaya ataupun demi menjadi masyarakat yang peka dengan undang-undang negara.

Program dibahagikan kepada tiga (3) modul yang telah dirangka iaitu Modul Hakim ke Sekolah, Modul Peguam Muda dan Modul Lawatan ke Mahkamah.

KPM menyokong penuh konsep pendidikan dari Mahkamah ke Bilik Darjah. Program ini merupakan titik permulaan bagi mendidik dan mewujudkan masyarakat yang lebih berilmu dan prihatin terhadap perkembangan semasa undang – undang.

Turut hadir pada program ini ialah Yang Amat Arif Dato' Rohana binti Yusuf, Presiden Mahkamah Rayuan, Yang Amat Arif Tan Sri Dato' Sri Azahar bin Mohamed, Hakim Besar Malaya dan YB Tuan Mohamed Hanipa bin Maidin, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-Undang).






Demikianlah Artikel KPM lancar program "Dari Bilik Bicara ke Bilik Darjah" (MYC2C)

Sekianlah artikel KPM lancar program "Dari Bilik Bicara ke Bilik Darjah" (MYC2C) kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KPM lancar program "Dari Bilik Bicara ke Bilik Darjah" (MYC2C) dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2020/02/kpm-lancar-program-dari-bilik-bicara-ke.html

Subscribe to receive free email updates: