Tambah Influenza A dalam senarai jenis penyakit berjangkit untuk cuti kuarantin - NUTP

Tambah Influenza A dalam senarai jenis penyakit berjangkit untuk cuti kuarantin - NUTP - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tambah Influenza A dalam senarai jenis penyakit berjangkit untuk cuti kuarantin - NUTP, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tambah Influenza A dalam senarai jenis penyakit berjangkit untuk cuti kuarantin - NUTP
link : Tambah Influenza A dalam senarai jenis penyakit berjangkit untuk cuti kuarantin - NUTP

Baca juga


Tambah Influenza A dalam senarai jenis penyakit berjangkit untuk cuti kuarantin - NUTP

KUALA LUMPUR: Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Semenanjung Malaysia (NUTP) meminta kerajaan mempertimbang untuk memasukkan Influenza A ke dalam senarai jenis penyakit berjangkit diberikan kemudahan cuti kuarantin.

Setiausaha Agungnya, Harry Tan Huat Hock, dalam satu kenyataan, hari ini, berkata berdasarkan situasi terkini penularan Influenza A dalam negara, cuti kuarantin perlu diberikan kepada guru dan pelajar yang dijangkiti virus terbabit.

“Merujuk Surat Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 11 Tahun 2016 mengenai kemudahan cuti kuarantin, enam penyakit berjangkit sedia ada ialah penyakit tangan, kaki dan mulut (HFMD); demam denggi dan demam denggi berdarah; campak; cacar air; difteria dan malaria,” katanya.

Pekeliling sama turut menyatakan kemudahan cuti kuarantin itu bagi pegawai dalam perjalanan balik ke Malaysia dari luar negara yang ditahan di mana-mana stesen kuarantin oleh pihak berkuasa kesihatan pelabuhan atau lapangan terbang kerana berlaku wabak penyakit berjangkit atau pegawai dikurung di rumahnya oleh mana-mana kuasa kesihatan kerana wabak penyakit berjangkit.

Influenza adalah jangkitan dengan gejala utama seperti demam selesema, sakit tekak, batuk dan gejala lain meliputi sakit kepala, sakit otot, sakit sendi serta kelesuan.

Wabak disebabkan virus influenza bermusim itu hanya menyebabkan demam selesema ringan bagi orang biasa, namun boleh mengakibatkan jangkitan teruk terhadap kumpulan berisiko tinggi seperti kanak-kanak, warga tua, wanita mengandung dan mereka yang menghidap penyakit kronik. – BERNAMA


Demikianlah Artikel Tambah Influenza A dalam senarai jenis penyakit berjangkit untuk cuti kuarantin - NUTP

Sekianlah artikel Tambah Influenza A dalam senarai jenis penyakit berjangkit untuk cuti kuarantin - NUTP kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tambah Influenza A dalam senarai jenis penyakit berjangkit untuk cuti kuarantin - NUTP dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2020/01/tambah-influenza-dalam-senarai-jenis.html

Subscribe to receive free email updates: