RAKYAT PERLU BERI SIGNAL, PH-WARISAN HANYA PANDAI JANJI, TIPU...TIPU... TIPU

RAKYAT PERLU BERI SIGNAL, PH-WARISAN HANYA PANDAI JANJI, TIPU...TIPU... TIPU - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul RAKYAT PERLU BERI SIGNAL, PH-WARISAN HANYA PANDAI JANJI, TIPU...TIPU... TIPU, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : RAKYAT PERLU BERI SIGNAL, PH-WARISAN HANYA PANDAI JANJI, TIPU...TIPU... TIPU
link : RAKYAT PERLU BERI SIGNAL, PH-WARISAN HANYA PANDAI JANJI, TIPU...TIPU... TIPU

Baca juga


RAKYAT PERLU BERI SIGNAL, PH-WARISAN HANYA PANDAI JANJI, TIPU...TIPU... TIPU







Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Datuk Seri Bung Mokhtar Radin berkata, Pakatan Harapan (PH) dan Warisan hanya pandai berjanji tetapi tidak pandai menunaikannya.

Jesteru jelas beliau, warga Kimanis harus membuat pilihan bijak dengan memilih calon BN pada Pilihan Raya Kecil (PRK) bagi memberi amaran dan signal kepada kerajaan pusat dan negeri.

“PH dan Warisan ini… janji di PRK Sandakan satu pun tidak tunai, di Tanjung Piai juga tidak tunai, sekarang buat janji lagi di Kimanis. Tipu… tipu… tipu….

“Kita tengok di Sabah ini empat ribu rumah musnah sebab terbakar, satu pun kerajaan negeri tidak buat rumah. Sampai sekarang masih ada yang tinggal di balai raya.

“Jadi kali ini kita kena bagi tahu mereka bahawa rakyat sudah muak dan mahu ubah balik,” ujar beliau ketika berkempen di Kampung Kiulu Baru malam tadi.

Tambah Bung Mokhtar, Warisan sebenarnya sudah tertekan apabila melihat senario politik di Kimanis lebih menyebelahi BN.

“Mereka sudah terasa BN akan menang jadi mereka akan buat apa sahaja, maka jika kita mahu ubah, buatlah ia bermula di Kimanis.

“Inilah peluang kita jadi gunakan peluang ini untuk undi calon nombor satu, Datuk Mohamad Alamin,” ujar beliau.

PRK Kimanis diadakan susulan keputusan Mahkamah Persekutuan pada 2 Disember lalu yang mengisytiharkan kemenangan Datuk Seri Anifah Aman ketika PRU-14 sebagai tidak sah dan terbatal.

Ia selepas Mahkamah Persekutuan mendapati ada kertas undi tambahan yang boleh menjejaskan keputusan pilihan raya tersebut, sekaligus menjadikan ia PRK ke-10 selepas PRU-14.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menetapkan Parlimen P176 Kimanis diadakan pada 18 Januari 2020. Penamaan calon ditetapkan pada 4 Januari manakala tarikh mengundi awal ialah pada 14 Januari.




Demikianlah Artikel RAKYAT PERLU BERI SIGNAL, PH-WARISAN HANYA PANDAI JANJI, TIPU...TIPU... TIPU

Sekianlah artikel RAKYAT PERLU BERI SIGNAL, PH-WARISAN HANYA PANDAI JANJI, TIPU...TIPU... TIPU kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel RAKYAT PERLU BERI SIGNAL, PH-WARISAN HANYA PANDAI JANJI, TIPU...TIPU... TIPU dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2020/01/rakyat-perlu-beri-signal-ph-warisan.html

Subscribe to receive free email updates: