Kekurangan guru adalah bersifat sementara - KPM

Kekurangan guru adalah bersifat sementara - KPM - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kekurangan guru adalah bersifat sementara - KPM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kekurangan guru adalah bersifat sementara - KPM
link : Kekurangan guru adalah bersifat sementara - KPM

Baca juga


Kekurangan guru adalah bersifat sementara - KPM

Gambar hiasan

Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) melalui satu kenyataan media memaklumkan kementerian tersebut memandang serius laporan berita sebuah akhbar berkenaan status bilangan guru yang berkurangan di Malaysia.

Menurut kenyataan tersebut, KPM memaklumkan peratus pengisian jawatan guru hingga Oktober 2019 adalah 97%.

KPM melaksanakan pengisian guru dari semasa ke semasa dalam kalangan graduan pendidikan lepasan Institut Pendidikan Guru / universiti awam tertakluk kepada kekosongan jawatan dan keperluan opsyen mata pelajaran.

Urusan pengambilan guru dilaksanakan oleh KPM melalui Suruhanjay Perkhidmatan Pelajaran (SPP) yang dijalankan sepanjang tahun.


Demikianlah Artikel Kekurangan guru adalah bersifat sementara - KPM

Sekianlah artikel Kekurangan guru adalah bersifat sementara - KPM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kekurangan guru adalah bersifat sementara - KPM dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2019/11/kekurangan-guru-adalah-bersifat.html

Subscribe to receive free email updates: