Elaun Perjalanan Kenderaan (EPK) Penjawat Awam Dinaikkan

Elaun Perjalanan Kenderaan (EPK) Penjawat Awam Dinaikkan - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Elaun Perjalanan Kenderaan (EPK) Penjawat Awam Dinaikkan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Elaun Perjalanan Kenderaan (EPK) Penjawat Awam Dinaikkan
link : Elaun Perjalanan Kenderaan (EPK) Penjawat Awam Dinaikkan

Baca juga


Elaun Perjalanan Kenderaan (EPK) Penjawat Awam Dinaikkan

Melalui satu siaran bertrikh 12 November 2019, adalah dimaklumkan bahawa Kementerian Kewangan telah melaksanakan penambahbaikan ke atas kadar Elaun Perjalanan Kenderaan (EPK) di bawah Pekeliling Perbendaharaan (PP) WP1.4: Kadar dan Syarat Tuntutan Elaun, Kemudahan dan Bayaran Kepada Pegawai Perkhidmatan Awam Kerana Menjalankan Tugas Rasmi (Tidak Termasuk Tentera dan Polis) dan PP W1.5: Kadar dan Syarat Tuntutan Elaun dan Bayaran Kepada Pegawai Perkhidmatan Polis Diraja Malaysia Kerana Menjalankan Tugas Rasmi.

Penambahan kadar tersebut melibatkan:

1. Kenaikan kadar EPK antara RM0.10 sehingga RM0.15 bagi setiap kilometer
2. Pengurangan julat jarak perjalanan daripada 4 kepada 2 sahaja
3. Kadar EPK dikategorikan mengikut jenis kenderaan iaitu kereta dan motorsikal

Kadar baharu EPK adalah seperti berikut:
Berikut adalah surat siaran tersebut sebagai rujukan:


Demikianlah Artikel Elaun Perjalanan Kenderaan (EPK) Penjawat Awam Dinaikkan

Sekianlah artikel Elaun Perjalanan Kenderaan (EPK) Penjawat Awam Dinaikkan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Elaun Perjalanan Kenderaan (EPK) Penjawat Awam Dinaikkan dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2019/11/elaun-perjalanan-kenderaan-epk-penjawat.html

Subscribe to receive free email updates: