DUN PAHANG: 5,065 PELUANG PEKERJAAN MELALUI PELABURAN SINGAPURA DAN CHINA

DUN PAHANG: 5,065 PELUANG PEKERJAAN MELALUI PELABURAN SINGAPURA DAN CHINA - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DUN PAHANG: 5,065 PELUANG PEKERJAAN MELALUI PELABURAN SINGAPURA DAN CHINA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DUN PAHANG: 5,065 PELUANG PEKERJAAN MELALUI PELABURAN SINGAPURA DAN CHINA
link : DUN PAHANG: 5,065 PELUANG PEKERJAAN MELALUI PELABURAN SINGAPURA DAN CHINA

Baca juga


DUN PAHANG: 5,065 PELUANG PEKERJAAN MELALUI PELABURAN SINGAPURA DAN CHINA






Sebanyak 5,065 peluang pekerjaan akan disediakan setelah termetarainya Memorendun Perjanjian Persahaman (MoU) antara Kerajaan Negeri Pahang bersama 17 syarikat daripada Singapura dan China.

Demikian rumusan daripada jawapan oleh YAB Menteri Besar Pahang, Dato’ Sri Haji Wan Rosdy Wan Ismail kepada pertanyaan Adun Kawasan Cheka, Encik Lee Ah Wong pada sesi pertanyaa lisan yang berlangsung pada pagi ini di Dewan Negeri, Wisma Sri Persekutuan.

Daripada 17 syarikat tersebut, antara syarikat-syarikat Singapura yang terlibat dalam pelbagai sektor antaranya bekalan air, perindustrian, pertanian, industri solar dan penternakan.

Manakala 6 lagi syarikat daripada China terlibat dalam sektor perkilangan dan tenaga boleh baharu.

Antara daerah yang akan terlibat setelah perjanjian ini termasuklah Rompin, Kuantan, Gebeng, Pekan, Tioman dan beberapa lagi daerah lain.

Melalui Mou bersama syarikat daripada Singupura, nilai pelaburan yang telah berjaya Kerajaan Negeri perolehi adalah berjumlah RM 1.134 bilion dan RM 1.1386 bilion lagi MoU bersama syarikat daripada China.




Demikianlah Artikel DUN PAHANG: 5,065 PELUANG PEKERJAAN MELALUI PELABURAN SINGAPURA DAN CHINA

Sekianlah artikel DUN PAHANG: 5,065 PELUANG PEKERJAAN MELALUI PELABURAN SINGAPURA DAN CHINA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DUN PAHANG: 5,065 PELUANG PEKERJAAN MELALUI PELABURAN SINGAPURA DAN CHINA dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2019/11/dun-pahang-5065-peluang-pekerjaan.html

Subscribe to receive free email updates: