Apa Yang Mujahid Rawa Bangga Sangat Dengan Prestasi Tabung Haji?

Apa Yang Mujahid Rawa Bangga Sangat Dengan Prestasi Tabung Haji? - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Apa Yang Mujahid Rawa Bangga Sangat Dengan Prestasi Tabung Haji?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Apa Yang Mujahid Rawa Bangga Sangat Dengan Prestasi Tabung Haji?
link : Apa Yang Mujahid Rawa Bangga Sangat Dengan Prestasi Tabung Haji?

Baca juga


Apa Yang Mujahid Rawa Bangga Sangat Dengan Prestasi Tabung Haji?



Sebelum kita tumpang suka dgn Menteri Agama Kerajaan Porn Hub (PH) ini, mari kita buat dahulu satu kiraan matematik yang mudah.

Prestasi TH setakat 30 Jun 2019 (6 bulan):

- Aset: RM74 bilion
- Liabiliti RM72.2 bilion
- Pendapatan: RM1.3 bilion 
- Keuntungan: RM815 juta 
Rujukan Malaysiakini, di sini.

Prestasi TH untuk keseluruhan tahun 2018 (12 bulan):
- Aset: RM76.5 bilion
- Liabiliti RM75.5 bilion
- Pendapatan: RM4.2 bilion
- Keuntungan: RM2 bilion 
Rujukan Astro Awani, di sini.

Ini bermakna setakat 6 bulan 2019, TH baru mencatat:

1. Pendapatan sebanyak RM1.3 bilion. 

Jadi TH perlu memperoleh pendapatan sekurang-kurangnya RM2.9 bilion lagi untuk tempoh 6 bulan seterusnya bagi menyamai pendapatan RM4.2 bilion yang dicapai TH pada tahun 2018; dan,

2. Keuntungan sebanyak RM815 juta. 

Jadi TH perlu menjana keuntungan sekurang-kurangnya RM1,185  bilion lagi untuk tempoh 6 bulan seterusnya bagi menyamai keuntungan RM2 bilion yang dicapai TH pada tahun 2018.

Jika dilihat pendapatan dan keuntungan TH utk 6 bulan tahun ini (2019), kedua-duanya tidak mencapai separuh pun dari jumlah keseluruhan pendapatan dan keuntungan TH untuk tahun 2018. 

Jika untuk 6 bulan seterusnya TH dapat meningkatkan pendapatan dan keuntungan tetapi keseluruhannya hanya mampu menyamai pendapatan dan keuntungan TH untuk tahun 2018, kadar hibah yang dijangka untuk tahun 2019 adalah sama seperti tahun lepas iaitu 1.25%. 

Namun, sekiranya TH untuk 6 bulan seterusnya hanya mampu mengekalkan prestasi sama seperti 6 bulan pertama tahun 2019 atau lebih rendah, dijangka kadar hibah untuk tahun 2019 akan lebih rendah dari 1.25%.

Jadi apa yang Menteri Agama dan suka sangat ni?


Demikianlah Artikel Apa Yang Mujahid Rawa Bangga Sangat Dengan Prestasi Tabung Haji?

Sekianlah artikel Apa Yang Mujahid Rawa Bangga Sangat Dengan Prestasi Tabung Haji? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Apa Yang Mujahid Rawa Bangga Sangat Dengan Prestasi Tabung Haji? dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2019/07/apa-yang-mujahid-rawa-bangga-sangat.html

Subscribe to receive free email updates: