Lim Guan Eng Kenakan Cukai Lagi Untul Hartanah Lebih 5 Tahun

Lim Guan Eng Kenakan Cukai Lagi Untul Hartanah Lebih 5 Tahun - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lim Guan Eng Kenakan Cukai Lagi Untul Hartanah Lebih 5 Tahun, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lim Guan Eng Kenakan Cukai Lagi Untul Hartanah Lebih 5 Tahun
link : Lim Guan Eng Kenakan Cukai Lagi Untul Hartanah Lebih 5 Tahun

Baca juga


Lim Guan Eng Kenakan Cukai Lagi Untul Hartanah Lebih 5 Tahun



Tahukah anda, 

Dibawah Kerajaan Malaysia Baru, Rakyat yang memiliki sesebuah hartanah melebihi 5 tahun juga dikenakan cukai jika ingin menjualnya. Bermula 1 Januari 2019, setiap hartanah yang dimiliki lebih 5 tahun dan mahu dijual akan turut dikenakan Cukai Keuntungan Hartanah sebanyak 5%

Sebelum ini ketika era BN, Cukai Keuntungan Hartanah hanya dikenakan bagi pemilikan di bawah 5 tahun dan mahu menjualnya. Apabila memasuki tahun keenam dan seterusnya, tiada cukai dikenakan terhadap urusan jual beli hartanah terbabit.

Dengan kaedah yang diamalkan oleh kerajaan Malaysia Baru ini, semakin lama sesebuah hartanah dimiliki dan mahu dijual, maka semakin banyaklah duit rakyat akan dikenakan cukai dan masuk ke kantung kerajaan.

Haa ... tepuk!!!


Demikianlah Artikel Lim Guan Eng Kenakan Cukai Lagi Untul Hartanah Lebih 5 Tahun

Sekianlah artikel Lim Guan Eng Kenakan Cukai Lagi Untul Hartanah Lebih 5 Tahun kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Lim Guan Eng Kenakan Cukai Lagi Untul Hartanah Lebih 5 Tahun dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2019/06/lim-guan-eng-kenakan-cukai-lagi-untul.html

Subscribe to receive free email updates: