DS @NajibRazak Tidak Berani Kecam Israel Di PBB Seperti Tun @chedetofficial?

DS @NajibRazak Tidak Berani Kecam Israel Di PBB Seperti Tun @chedetofficial? - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DS @NajibRazak Tidak Berani Kecam Israel Di PBB Seperti Tun @chedetofficial?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DS @NajibRazak Tidak Berani Kecam Israel Di PBB Seperti Tun @chedetofficial?
link : DS @NajibRazak Tidak Berani Kecam Israel Di PBB Seperti Tun @chedetofficial?

Baca juga


DS @NajibRazak Tidak Berani Kecam Israel Di PBB Seperti Tun @chedetofficial?

Ramai pula penyokong tegar Tun Dr Mahathir yang begitu kagum dengan ucapan retoriknya dalam sidang PBB. Macamlah DS Najib Tun Razak tidak pernah kecam Israel di pentas yang sama.

Bacalah petikan ucapan DS Najib Tun Razak di bawah ini biar otak kita berfungsi dengan baik. Sebenarnya hampir dalam setiap sidang PBB, pemimpin Malaysia akan perjuangkan isu Palestin kerana itulah pendirian Kerajaan sejak merdeka. 

Cuma beza antara DS Najib Tun Razak dan Tun Dr Mahathir adalah selain memberikan kecaman, DS Najib juga turun ke padang mendepani masalah. 

DS NajibTun Razak adalah satu-satunya Perdana Menteri Malaysia yang pernah jejak kaki ke tanah Gaza bersama pemimpin Hamas. Bahkan Presiden Palestin, Mahmud Abbas pun tidak pernah ke sana sejak konflik tahun 2007. 

DS Najib Tun Razak siap membawa DS Rosmah yang dikutuk dan dihina 24 jam. DS Najib Tun Razak juga adalah Menteri Pertahanan yang turun ke Bosnia ketika perang masih terjadi di sana pada tahun 1994.

Berikut adalah petikan ucapan DS Najib Tun Razak di dalam sidang kemuncak PBB ke 69, tahun 2014.

"35. Malaysia, like so many countries around the world, was appalled by the brutal violence against Palestinian civilians in Gaza. We strongly condemn Israel’s disproportionate and indiscriminate attacks on Gaza, and its continuing violations of international and human rights laws. The use of heavy weapons in civilian areas – the obliteration of houses, mosques and schools – wask an affront to common decency. We condemn it not just for the innocent lives taken but for the message it sends: that religions cannot coexist, and that the international community cannot enforce international law and protect the rights of Palestinians."

Teks lengkap dapat diakses di sini.







Demikianlah Artikel DS @NajibRazak Tidak Berani Kecam Israel Di PBB Seperti Tun @chedetofficial?

Sekianlah artikel DS @NajibRazak Tidak Berani Kecam Israel Di PBB Seperti Tun @chedetofficial? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DS @NajibRazak Tidak Berani Kecam Israel Di PBB Seperti Tun @chedetofficial? dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2018/09/ds-najibrazak-tidak-berani-kecam-israel.html

Subscribe to receive free email updates: