Penyelidik bimbang cara pembelajaran di sekolah tak bantu peringkat universiti

Penyelidik bimbang cara pembelajaran di sekolah tak bantu peringkat universiti - Hallo sahabat Berita Malay, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Penyelidik bimbang cara pembelajaran di sekolah tak bantu peringkat universiti, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel berita hari ini, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, Artikel kabar kabur, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Penyelidik bimbang cara pembelajaran di sekolah tak bantu peringkat universiti
link : Penyelidik bimbang cara pembelajaran di sekolah tak bantu peringkat universiti

Baca juga


Penyelidik bimbang cara pembelajaran di sekolah tak bantu peringkat universiti

SUBANG JAYA: Seorang profesor dari Universiti Harvard, Amerika Syarikat melahirkan kebimbangan mengenai cara pembelajaran yang menekankan penghafalan, dengan merujuk sebuah kajian di Indonesia yang mendapati sebahagian besar orang dewasa di Jakarta setaraf tahap pendidikan mereka dengan pelajar sekolah menengah di Denmark.

“Kajian dilakukan ke atas graduan di Indonesia dari segi tahap celik, pemikiran kreatif dan aspek lain. Hasilnya sama dengan pelajar tercicir di peringkat sekolah menengah rendah di Denmark,” katanya kepada FMT.

Beliau memberi peringatan perkara sama juga mungkin boleh berlaku di Malaysia sekiranya sekolah di Malaysia tidak menyediakan pelajarnya untuk peringkat pengajian tinggi.

“Ketika mereka melanjutkan pelajaran ke institusi pengajian tinggi, mereka sudah ketinggalan jauh. Tiada pemahaman mendalam tentang subjek. Sebaliknya, ia sekadar ingatan hafalan, menggunakan teori dan meluahkannya dalam peperiksaan,” kata Pritchett.

Beliau berada di Malaysia untuk Forum Dasar Awam Asia 2017 yang dianjurkan bersama Harvard Kennedy School dan Jeffrey Cheah Institute of Southeast Asia di sini semalam.

Menurutnya, ukuran sebenar pendidikan ialah penguasaan mata pelajaran dengan aplikasi praktikal dan tidak terhad kepada hafalan semata-mata.

Beliau berkata, sistem sepatutnya menakrifkan semula peranan pendidikan kepada bukan sahaja persekolahan yang menumpukan kehadiran, tetapi juga idea supaya generasi muda mampu menempuh abad ke-21.

Sumber: FMT

jobs from my.neuvoo.com


Demikianlah Artikel Penyelidik bimbang cara pembelajaran di sekolah tak bantu peringkat universiti

Sekianlah artikel Penyelidik bimbang cara pembelajaran di sekolah tak bantu peringkat universiti kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Penyelidik bimbang cara pembelajaran di sekolah tak bantu peringkat universiti dengan alamat link https://kabarberitamalay.blogspot.com/2017/01/penyelidik-bimbang-cara-pembelajaran-di.html

Subscribe to receive free email updates: